piątek, 27 sierpnia 2010

Fedora Round 1

No tak pobrałem sobie jakiś czas temu linuxa Fedore. Więc wczoraj go sobie chciałem odpalić myślałem, że wszystko przebiegnie łatwo, gładko i przyjemnie, pomyślałem sobie tak, ponieważ wcześniejsze moje doświadczenie z LiveCD z Ubuntu było jak najbardziej pozytywne. No ale cóż po zakończeniu całkiem miłej i bez problemowej instalacji zaczęły się schody... Ponieważ został uszkodzony GRUB i najprawdopodobniej sektor MBR na dysku twardym, który odpowiada za rozruch systemu. No cóż odpalam sobie system myśląc, że wszystko będzie okej z GRUBa zostanie wywalony Debian, a dodana Fedora. Lecz no niestety Error 15. Jak się dowiedziałem odpowiada on za uszkodzenie boot sektora. Znalazłem pełno rozwiązań, lecz ani jedno nie było odpowiadające i działające. Ale w końcu udało się! Odzyskałem przynajmniej w pełni sprawny Windows. Z poziomu, którego mogę się przygotować na rundę drugą z Fedorą. Rozwiązaniem tego problemu, było po prostu przywrócenie boot sektora. W tym celu należało sięgnąć po płytkę z Windows XP w moim przypadku. Odpalić system z płyty, czyli instalator, następnie opcję przywracania systemu "R", a tam kolejno wybrać numer systemu, czyli pewnie 1 i wpisać kolejno fixboot oraz fixmbr. Tym sposobem udało mi się przywrócić sektor MBR w Windzie i dzięki temu mogę znów zacząć działać, aby ujarzmić Fedorę ;) Poniżej dla leniwych prosty schemat odzyskania MBRa :P

1. Bootujemy system z płyty Windowsa
2. Odpalamy przywracanie systemu "R"
3. Wybieramy numer systemu
4. Wpisujemy fixboot
5. Wpisujemy fixmbr
6. exit

1 komentarz:

  1. Rozumiem, ?e masz problem ?eby zainstalowa? grub'a. Mo?e spróbuj to zrobi? z jakiej? innej distro ? Tutaj masz filmik z instalacji Slackware'a 12 i tam jest elegancko pokazane jak zainstalowa? gruba.
    http://www.youtube.com/watch?v=j60FpLqU6Nk

    Pozdro :)

    OdpowiedzUsuń