poniedziałek, 6 września 2010

C# nie jest zabawny

Ludzie, którzy mnie choć troszku znają wiedzą, że jest ze mnie dość maruda, szukająca do istniejących rozwiązań alternatyw, które będą lepsze. No i tak też jest w moim przypadku z językiem C# (ten dziwny znaczek powinno się czytać jako "szarp" ;) ). Osoby, które są choć troszku obeznane w tym co to za język i czym się charakteryzuje, wiedzą, że jest on całkiem wygodny. No tak jest on wygodny, ponieważ jeśli weźmie się pod uwagę takie WinAPI, gdzie podobne efekty osiągniemy duża liczbą czasu i kodu, a w C# jest to tak na prawdę parę kliknięć myszką, bez jakiegokolwiek kodzenia. Fajnie prawda? W WinAPI, żeby utworzyć proste okno potrzeba ok. 100 linii kodu, czyli dość dużo pisania, co prawda można się wycfanić i zrobić sobie szablon, ale pomijam tą opcję tutaj :P Powiedzmy, że korzystając z C# zaoszczędzamy dość dużo czasu. No ale okej to jest nowy język tak na prawdę i nie każdemu jest w smak uczyć się czegoś nowego wiedząc, że można zakodzić to samo w C++, a ten język zna się już dość dobrze. W moim przypadku tak właśnie jest nie chce się uczuć C# skoro wiem, że pozwoli mi tylko tak na prawdę zaoszczędzić czas i przy tym jest problem z tym językiem na systemach innych niż Windows, chociaż teraz już istnieje Mono pod Linucha i Maca, więc ten problem został w pewnym stopniu zażegnany, lecz nie zmienia to faktu, że na tych systemach nie ma jako takiego .Net Frameworka potrzebnego do pracy z C#, czyli nie jest on w pełni obsługiwany przez inne systemy niż te z rodziny Windows. Mając na uwadze te czynniki, że C# to inny język, którego mi się nie chce uczyć oraz to, że nie jest on zbyt dobry na systemach innych niż Windows, więc postanowiłem szukać alternatywy, wiedząc także, iż C# jakby nie było ma pewne zalety. Szukając i szukając natrafiłem pewnego dnia na wzmiankę o Qt. Jest to tak naprawdę SDK pod C++. Oferuje ono tyle co ten cały C#, czyli można sobie wyklikać szablon programu, tak jak w C#, a biblioteka za nas wygeneruje kod. Czyli oszczędzamy czas tak jakbyśmy programowali w C#. Drugą zaletą jest bardzo dobra dokumentacja do biblioteki, wiadomo co i jak i z czym się to je.  Czyli mamy tak na prawdę największą zaletę C# w C++, ale najbardziej w tym wszystkim, według mnie, fajne jest to, że ta biblioteka jest w pełni kompatybilna z systemami z rodziny Linux oraz Mac, czyli tak na prawdę mamy C# w C++, a w dodatku działający wszędzie bez problemu. Do tego twórcy ciągle rozwijają swoje SDK udostępniając w nim swoje IDE, dzięki czemu mamy także do dyspozycji IDE do samego C++. Co prawda całe SDK po wypakowaniu i zainstalowaniu waży z 1.5 GB, ale nie uważam to w naszych czasach za zbyt wielką wadę ;) Reasumując to dlaczego nie lubię C#. Nie lubię go za to, że jest nowym językiem, którego nie chce się uczuć, a szkoła tego ode mnie wymaga, znaczy nauczyciel :P. Nie lubię go za to, że nie jest w pełni kompatybilny z Linuchami itd. Oraz nie lubię go za to, że wymaga .Net Frameworka. Trzy razy nie ;) A teraz powiedzcie mi sami po co paprać się w nowy język znając już C++ i mogąc w nim zrobić tyle co w C# i troszku więcej oraz wiedząc to, że zalety C# są także dostępne w C++. No powiedzcie po co mam się w tym całym C# bawić? :P C# nie jest zabawny...

4 komentarze:

  1. to pisz w c pod .NET jak Ci zle ...

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak ale po co skoro nie lubi? C#, czyli jakby nie patrze? .NET?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, nie rozumiem ludzi, którzy czego? nie-lubi?. Wi?cej, dziwi mnie, je?li kto? si? lubi nastraja? negatywnie... po prostu zamyka swój umys? na poznawanie nowych rzeczy... i nie rozumiem ludzi, którzy nie lubi? si? uczy? czego? nowego... przecie? jeste?my na tym ?wiecie w?a?nie po to, aby si? uczy? i rozwija? swoje umiej?tno?ci. Dziwne... ja lubi? C#, tak samo jak C czy Pythona lub Jav?. C# bardzo przypad? mi do gustu, a w zestawie z Mono i MonoDevelop to naprawd? fantastyczne narz?dzie.. pod Linuksem w?a?nie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uuu... bardzo stary temat z czasów gdy uczy? mnie kto? kto tego robi? nie powinien i serdecznie mnie zniech?ci? do tego, na szcz??cie z czasem polubi?em ten j?zyk no i lubi? go do dzisiaj chocia? ju? w nim nie programuj?, bo nie czuj? takiej potrzeby.

    OdpowiedzUsuń