poniedziałek, 6 września 2010

Brak kluczy publicznych...

Brak kluczy publicznych jest to dość często spotykany błąd występujący przeważnie po aktualizacji systemu lub po dodaniu nowego rezpozytorium w Linuchach. Z tego co udało mi się wyszukać to można ten problem zażegnać na kilka sposobów. Najpopularniejszym z nich jest po prostu ręczna aktualizacja kluczy poprzez wydanie odpowiedniego polecenie w konsolii np.:

gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv-keys ID_KLUCZA

To polecenie po prostu pobiera odpowiedni klucz lub klucze z serwera, a następnie polecenie:

gpg --armor --export ID_KLUCZA | apt-key add -

Aktualizuje listę kluczy w systemie.

Można bardzo łatwo się domyślić, że jak zwykle w moim przypadku najprostrze rozwiązania wcale nie chcą działać i jak zwykle też tym razem tak było ;) Powyższe rozwiązanie działało u mnie na Debianie, ale na Ubuntu już grymasiło cały czas wywalając mi dziwne błędy a to coś tam, a to tamto, no trudno się mówi przywykłem, znalazłem inne rozwiązanie na szczeście moim zdaniem lepsze, ponieważ dodaje klucze nawet z tych repozytoriów, których na razie się nie posiada, ale pewnie się posiądzie co zaoszczedzi kolejnych męk z aktualizacja kluczy. Moje rozwiązanie jest takie, wchodzimy do swojego katalogu usera i usuwamy katalog .gnupg, katalog usera znajduje się w lokalizacji /home. Teraz kolejno wykonujemy następujące polecenie:

  1. wget http://sycu.ovh.org/files/apt-pubkey.sh

  2. chmod +x apt-pubkey.sh

  3. logowanie na roota komenda su

  4. ./apt-pubkey.sh

Teraz powinno już wszystko ładnie działać, a przynajmniej w moim przypadku działa :P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz