public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1; if(gPlayerHasCitySelected[playerid]) { ClassSel_SetupCharSelection(playerid); return 1; } else { if(GetPlayerState(playerid) != PLAYER_STATE_SPECTATING) { TogglePlayerSpectating(playerid,1); TextDrawShowForPlayer(playerid, txtClassSelHelper); gPlayerCitySelection[playerid] = -1; } } return 0; }
poniedziałek, 27 września 2010
Pawn co to i po co to?
Ostatnio zostałem zapytany co to pawn i do czego się to to coś wykorzystuje. Więc już biegnę z wyjaśnieniami pawn to język skryptowy napisany w całości w C. Ja go głównie używam do pisania skryptów do znanej wszystkim gry GTA SA, a raczej do pisania skryptów do modyfikacji tej gry jaką jest tzw. SAMP, czyli San Andreas Multiplayer. Jest to modyfikacja pozwalająca grać w GTA w sieci po prostu. Strona główna gdzie można pobrać modyfikacje znajduje się pod tym adresem: <a href="http://sa-mp.com/">http://sa-mp.com/</a> Właśnie w tej modyfikacji wykorzystuje się tytułowy język pawn. Jest to dość prosty język bardzo podobny do C/C++ można powiedzieć, że kilka elementów jest prawie identycznych jak sam język C np. instrukcje warunkowe i pętle, nie ma za to typów zmiennych jako takich. Polska scena jest dość spora jeśli chodzi o pawn i całego SAMPa. Istnieją co najmniej 2 duże fora poświęcone tematyce pawn i SAMP. Jednym z nich jest: http://pawno.pl/, a drugim http://gtaonline.pl/index.php?redir=1 Pierwsze forum charakteryzuje dość wysoki poziom ogólnej wiedzy nt. pawn, a drugie no cóż tutaj dużo mówić to zbiorowisko dzieciaków, które myśli, że jest fajne, lecz wiadomo są też wyjątki ;) I tutaj i tutaj znajdą się czarne owieczki ;) Poniżej przedstawiam fragment kodu, aby móc zobaczyć jak to wygląda i czy na prawdę jest podobne do C :)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz