poniedziałek, 27 września 2010

Pawn co to i po co to?

Ostatnio zostałem zapytany co to pawn i do czego się to to coś wykorzystuje.  Więc już biegnę z wyjaśnieniami pawn to język skryptowy napisany w całości w C. Ja go głównie używam do pisania skryptów do znanej wszystkim gry GTA SA, a raczej do pisania skryptów do modyfikacji tej gry jaką jest tzw. SAMP, czyli San Andreas Multiplayer. Jest to modyfikacja pozwalająca grać w GTA w sieci po prostu. Strona główna gdzie można pobrać modyfikacje znajduje się pod tym adresem: <a href="http://sa-mp.com/">http://sa-mp.com/</a> Właśnie w tej modyfikacji wykorzystuje się tytułowy język pawn. Jest to dość prosty język bardzo podobny do C/C++ można powiedzieć, że kilka elementów jest prawie identycznych jak sam język C np. instrukcje warunkowe i pętle, nie ma za to typów zmiennych jako takich. Polska scena jest dość spora jeśli chodzi o pawn i całego SAMPa. Istnieją co najmniej 2 duże fora poświęcone tematyce pawn i SAMP. Jednym z nich jest: http://pawno.pl/, a drugim http://gtaonline.pl/index.php?redir=1 Pierwsze forum charakteryzuje dość wysoki poziom ogólnej wiedzy nt. pawn, a drugie no cóż tutaj dużo mówić to zbiorowisko dzieciaków, które myśli, że jest fajne, lecz wiadomo są też wyjątki ;) I tutaj i tutaj znajdą się czarne owieczki ;) Poniżej przedstawiam fragment kodu, aby móc zobaczyć jak to wygląda i czy na prawdę jest podobne do C :)
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
 if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1;

 if(gPlayerHasCitySelected[playerid]) {
  ClassSel_SetupCharSelection(playerid);
  return 1;
 } else {
  if(GetPlayerState(playerid) != PLAYER_STATE_SPECTATING) {
   TogglePlayerSpectating(playerid,1);
      TextDrawShowForPlayer(playerid, txtClassSelHelper);
      gPlayerCitySelection[playerid] = -1;
  }
   }

 return 0;
}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz